} setTimeout("animate()", 1000);

Första skoldagen HT 2011


Hejsvejs! ♥


Idag var den första skoldagen på en ny termin i åttonde klass... Dessutom har regeringen ändrat betyg-systemet så att nu, lagom till att jag får betyg, heter betygen A-F istället för MVG, G och IG



Hursomhelst, ska berätta om dagen:

Klockan 10 började vi skolan och jag var där i god tid.
Mötte upp Felicia och Frida på vägen och sen gick vi tillsammans till skolan. Vi blev indelade i grupper då varje grupp fick varsin tårtbotten. Sedan fick man hjälpas åt att dekorera sin tårta med grädde, sylt, vaniljvisp, strössel vindruvor och lite andra godsaker.


Jag var i grupp med Hannabel som numera går i 7:an, Tom i 9:an och en ny kille i 6:an. Vi gjorde tillsammans en riktigt god tårta!


Här har vi den:














Fin va? :)
haha.
Vi fick till det bruna med hjälp av lite kakao och en annan hemlig ingrediens... ;)
Under den synliga ytan la vi även jättegoda egengjorda krämer.


Efter att det var klart var det dags för tårt-tävling. Man skulle rösta på den tårta man tyckte var finast (man fick inte rösta på sin egen.) och imorgon avslöjas det vilken tårta som fick flest röster.


Samtidigt som alla kutade runt och kikade på andras tårtor passade jag på att fota dem:
























Sedan åt vi lunch med tårtor till efterrätt. Vid 1-tiden fick alla gå hem.



Kortfattat: Första skoldagen inleddes-precis som förra året-med att dekorera tårtor hela förmiddagen!

Går jag i en bra skola eller går jag i en bra skola?♥♥♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

background-attachment: fixed;