} setTimeout("animate()", 1000);

Spockelidock



När jag kom hem från Emma en dag mötte Spock mig vid dörren, precis som han alltid gör. (Han är som en hund, lika stor oxå.. :S )

Men däremot så jamade han skiiitmycket. Och då följde jag honom till matskålen och där stod något helt nytt, nämligen den här:




En ny, väldigt udda matskål! ;p


Det är meningen att han ska peta in med tassen på maten som ligger där uppe och då regnar det ner mat på hans matskål. Men Spock tvärvägrar.

Han tycker grejen är asskum och vill helst bli serverad på silverfat. Innan vi köpte den här grejen så behövde man alltid säga "varsågod" och  klappa honom lite för att han skulle börja äta.

Så det verkar som att han inte kan ta för sig. Eller så fattar han bara inte hur man gör? Hahaha, nej men så dum är han väl ändå inte..? Kanske är förklaringen bara att han inte vill bli smutsig om tassarna helt enkelt.



Här är bilder på när jag har honom i knät och hans tass i handen som jag typ bokstavligen trycker in i mat-grejen, men det var helt omöjligt. Han bara spjärnade emot och drog tillbaka tassarna hela tiden.



Ser ni hur han sparkar med bakbenet?








Och nu kutar han runt och jamar hela tiden och tigger om mat, trots att det redan finns.
Det ända sättet att få honom att äta är väl troligen att låta honom vara ensam hemma (som han är på dagarna när mamma inte är hemma) och låta honom bli riktigt hungrig.

För då kommer han väl troligen bli tvungen till att pilla ner maten och lära sig. Men just nu går han bara runt rastlös och utsvulten så då kan vi ju inte låta bli att peta ner maten åt honom.



Och nu verkar han ha fått för sig att han ska vänta på att vi kommer hem och petar ner maten åt honom, trots att det är det han ska göra själv. Suck...


Vad ska jag göra?!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

background-attachment: fixed;