} setTimeout("animate()", 1000);

Hype kring valborg



Egentligen tycker jag valborg är rätt överskattat. Asså alla ungdomar i Sverige festar som faan så fort det är ngn högtid. Visst, det är fler fester då men vad festar man för egentligen? Vad är det man firar...? Visst om man är student så är det ju att man har tagit studenten man firar, men typ 13/14-åringar som hypar som fan man ba wtf?! hahaha.

T.e.x jag har typ ingen aning om varför man firar valborg. Man bara gör det liksom. Jag har alltid trott att det var för att fira att sommaren är här typ, men enligt andra är det för att det är kungens födelsedag... :s


I uppsala festar ju alla skiiimycket nu för att det är ju en stad där det finns många studenter och så. Min brorsa skulle dit och festa med sina kompisar för Marius är 18 nu, och tar studenten nästa år. Så många av hans kompisar tar studenten i år. Så han ska festa med dom.


Så det fattar jag, men inte riktigt varför 13 åringar hypar som sagt haha...




Postat av: Alexandra

Man har elden för att elda bort allt dåligt som hänt under vinterhalvåret typ. Och Valborg firar man för att sommaren är på väg, det var bara en slump att kungen fyller år samma dag :)

2012-05-01, 08:57:02 - URL: http://royaldiamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

background-attachment: fixed;